

Resultatöversikt 2021
Hud-, allergi- och andningshälsoorganisationer
Hud-, allergi- och andningshälsoorganisationer: Nådda målgrupper
Innehåll
Under 2021 nåddes sammanlagt cirka 2,7 miljoner människor genom understödsobjektens verksamhet. I siffran ingår både antalet personer som möts ansikte mot ansikte och antalet som nås via webben och medierna.
I fråga om hud-, allergi- och andningshälsoorganisationerna riktades den rapporterade verksamheten väl eller nöjaktigt till de målgrupper som beskrivs i ansökan. Jämfört med ansökningarna nåddes cirka hälften av det planerade antalet personer i målgrupperna. Enligt åldersfördelningen var den största gruppen uppnådda i åldern 30–62 år. Könsfördelningen visar att 85% av målgrupperna var kvinnor och 15% män. I mindre än en procent av objekten anmäldes inte kön.
Nådda målgrupper i ansökningarna och rapporterna

Det fanns sammanlagt 112 445 personer som deltog i verksamheten hos hud-, allergi- och andningshälsoorganisationer enligt rapporternas ålders- och könsfördelning. Det var frivilligt att ange ålders- och könsfördelningsuppgifter i rapporterna.


I hud-, allergier- och andningshälsoorganisationerna har följande faktorer bidragit till att nå målgrupperna:
- lätt och god tillgänglighet till verksamhetsplatsen
- att nå dem som hör till målgrupperna på webben utvecklades
- kursinnehållet har modifierats för målgruppernas behov
- kommunikation via flera kanaler och förankring i olika evenemang
- samarbete med partner
Följande faktorer har försvårat möjligheterna att nå målgrupperna:
- ett litet antal frivilliga
- coronapandemin
- brist på möten ansikte mot ansikte
- utmaningar när det gäller att hitta följare i sociala medier
- den allmänna synligheten är obetydlig och slumpmässig
- det fanns inte tillräckligt med praktiskt stöd för hur gruppverksamheten ordnas under distanstiden
STEAs utvärdering av verksamhetens inriktning på den efterstävade målgruppen vid hud-, allergi- och andningshälsoorganisationer

STEAs utvärdering av hur verksamheten vid hud-, allergi- och andningshälsoorganisationer har nått målgruppen

Gå tillbaka till sidan Sjukdomsorganisationer – Nådda målgrupper
Innehållet handlar om: